vineri, 25 decembrie 2009

Cel Mai Rău sau Cel mai Bun?

Astăzi a fost învestit guvernul Boc III sau "azi e mare-mare-mare sărbătooooaaaare, boierul nostru se spală pe".... mâni. Vrăjeală e politica asta! Chiar dacă ştiu că nu redescopăr roata acuma, dar prefer să spun aşa cum simt şi cum gândesc. M-am abţinut, în campania electorală din România, să susţin (ca blogher) vre-un candidat la funcţia de preşedinte al Ţării (chiar dacă "unii" cunoscuţi mă învinuiesc în repetate rânduri că sunt imparţial şi sunt afiliat politic, vreau să le zic că ca om şi personalitate am dreptul la propria opinie si libertatea conştiinţei).
Toţi basarabenii, influenţaţi de efectul turmei, îl susţineau pe Traian Basescu, chiar din primul tur de scrutin. De ce?! Pentru că acesta face (furtună în tazic, cu) multe declaraţii care ne "ung la suflet" când le auzim, pentru că el a promis (încă nu prea s-a ţinut de cuvânt) că simplifică metoda de redobândire a cetăţeniei, pentru că se autoidentifică ca "preşedinte al tuturor românilor".
Eu mi-am zis că toate acestea nu sunt altceva decât acţiuni populiste, mai ales că înafară de declaraţii la TV şi câte o fraza pe la Parlamentul European, nimic altceva nu am văzut. M-au mai influenţat şi scandalurile legate de numirea unor rude în unele funcţii cheie din stat şi faptul că România a fost întratât de puternic zguduită de criză şi cârmuirea domnului preşedinte, al tuturor românilor, nu a putut să evite acest lucru.
Nu puteam susţine PSD, pentru că este succesorul de drept al PCR-ului îngropat la revoluţia din '89 şi ulterior prin legile de interzicire a denumirii şi simbolisticii partidului comunist în România. Nu-mi mai place la PSD legăturile strănse pe care le au unii demnitari, din acest partid, cu puternice forţe economice din Rusia, care pândesc cu balele curgând sistemul energetic românesc şi nu ar evita nici o clipă să pună mâna pe el. Acest lucru s-ar întâmpla nemijlocit, dacă PSD ajunge la putere, mi-am zis eu fiind influenţat şi de modul în care a fost cedată piaţa de desfacere (a energiei electrice) a balcanilor, în favoarea unor companii ruseşti, iar pentru moment, România îşi ţine la capacitate minimă de funcţionare centrala atomică de la Cernavodă şi s-a transformat într-o ţară importatoare de energie eletrică. Toate aceste merite, eu le atribui oamenilor din PSD.
Cel mai mult, însă, în primul tur de scrutin al campaniei electorale, m-a mirat şi revoltat "coeziunea" dintre PNL şi UDMR! Niciodată nu m-aş fi aşteptat ca un partid, cu pretenţii de cel mai puternic partid istoric al României, să se alieze cu formaţiunea politică care doreşte dispariţia statului România de pe harta politică a Europei (cel puţin, în forma sa actuală). Astfel, mă abţineam de la susţinerea unui atare candidat.
În al doilea tur, uniunea tutror forţelor politice împotriva lui Băsescu, ma făcut să cred că acest om întradevăr le stă ca un os în gât multora din această ţară. La fel cum cei mai mari domni ai ţărilor româneşti stârneau nemulţumirea boierilor prin consolidarea forţei statului. Mi-am zis atunci şi m-am decis că cel mai mic rău, dintre cele propuse, este totuşi Băsescu! Am sperat să câştige şi am retrăit mult în noaptea de numărare a voturilor. M-am indispus când am văzut rezultatele exitpolurilor, dar până la urmă a eşit cu fruntea sus şi învingător, la fel ca bravii ostaşi de la Mărăşeşti, Mărăşti şi Oituz, zicând tuturor răuvoitorilor acestei ţări că "Pe aicea nu se trece"!!!
După cum am zis mai sus, astăzi guvernul Boc III a fost învestit. Au fost numiţi vicepriministrul şi numele miniştrilor. Am deschis să văd şi eu listele cu cei numiţi şi nu mi-a venit să cred ochilor! Vicepriministru - Marko Bela. Cel care susţine dezmembrarea României şi nu o doreşte stat integru, cel care s-a propunţat cu iniţiativă legislativă ca din Constituţia României să fie scoasă sintagma "stat naţional", cel care finanţează trenuri cu stema Ungariei mari, în bot, care umblă prin tot Ardealul cu scopul "de a vizita edificiile arhitecturale ale arhitecţilor maghiari" din perioada ocupaţiei şi subjugare de 1000 de ani. Cel care susţine eredentismul maghiar în Harghita şi Covasna şi apără acţiunile naţionaliştilor maghiari (veniţi de la Budapesta) care dau concerte rock în aer liber şi cheamă deschis populaţia la răscoală şi la refăurirea Ungariei mari! Un asemenea mancurt, domnul Băsescu, preşedintele tuturor ROMÂNILOR, îl numeşte în funcţia de vicepriministru! Mai mult decăt atât, Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional este încredinţat lui Kelemen Hunor. Adică celor care de 1 decembrie 2009 au ieşit cu steagul Ungariei în centrul Clujului, manifestânduşi astfel dezacordul şi lipsa de respect faţa de cultura şi patrimoniul naţional al acestei ţări.
În această ordine de idei vin să vă întreb, dumnule preşedinte (al tuturor românilor), cum este posibil una ca asta?! Cum este posibil să vă trădaţi alegătorii şi pe cei care v-au crezut ca fiind drept cel mai mic rău prezent în cursa electorală?!

În încheiere aş vrea să fac trimitere la campania elctorală din RM din vara acestui an, când partidul politic "Alianţa Verde" venea cu mesajul "Cel din urmă va fi cel dintâi!". Nuştiu cui aparţine citatul, dar citind încă odată lista miniştrilor numiţi de premierul domnului preşedinte Traian Băsescu, mă gândesc dacă nu cumva cel mai mic (rău) să devină printre cele mai mari, de dragul păstrării puterii, orgoliu şi intereselor personale.

5 comentarii:

Mircea-Gabriel spunea...

ce vrei sa spui prin "am retrăit mult în noaptea de numărare a voturilor" ?

Eu nu vad ce este rau in a avea unguri in Guvernul Romaniei ? România nu este o închisoare a minoritatilor ! Si apoi, ungurii nu sunt o amenintare reala pentru Romania : în Transilvania nu prezinta decat 20% din populatie iar Ungaria este o tara mica si care, de altfel, a renuntat la orice fel de pretentii terioriale asupra României.

Eu cred ca este vremea sa depasim disputele istorice !

In ceea ce priveste statul national unitar, aceasta este o sintagma consacrata inca de la constituia din 1923 s i care de fapt a fost un abuz doarece Românii reprezxentau la acea data doar 70% din populatia noii Romanii (cea de dupa 1918) ! România ar fi trebui t sa lase o mai mare autonomie proviniciilor nou dobândite pentru a permite ca tranzitia sa se faca mai usor. A fost o greseala ca Transilvania si Basarabia au fost adminstrate în mod politienesc autoritar !

Sergiu Brasoveanu spunea...

Stimaste, Mircea Gabriel, Eu nu vad nimic bun ca la carma Ministerului Culturii si Patrimoniului National, sa fie pus un ungur si un eredentist! Trebuie sa va reamintesc ca ungurii zmulg denumirile romanesti ale strazilor prin orasele si satele din Harghita si Covasna?! Sau ca sterg trecolorul si "Romana" de pe placile de firma ale "Postei Romane"?! Sau ca nu poti cumpara o paine daca vb in romana?!
Demnitarii nici nu atrag atentia la aceste lucruri si prin aceasta incurajeaza asemenea actiuni!
Romania este un stat national, pentru ca nici o minoritate nu constituie de sine statator mai mult de 30% din populatie si niciodata nu a constituit! Iar conform legislatiei internationale, doar cand ponderea unei natiuni minoritare constituie cel putin 30% din populatie aceasta are dreptul la limba oficiala etc.
"am retrăit mult în noaptea de numărare a voturilor" inseamna mi-am facut griji in noaptea de numarare a voturilor!

Mircea-Gabriel spunea...

Intr-adevar se comit si fapte regretabile dar ele trebuie condamnate pe baza individuala ! Adica nu trebuie acuzati toti ungurii in bloc si exlusi din viata publica româneasca.


Iar apoi nu înteleg de ce intr-un tinut cu 80-90% populatie de limba maghiara (Harghita si Covasna) statul româna insista sa puna nume românesti la strazi !

Iar în ceea ce priveste nevorbirea limbii române in Harghita si Covasna au fost multe pareri dar se pare ca vina prinicpala o poarta tot oficialitatile române deoarece lb. româna nu este predata cum trebuie în scoli. Sunt foarte putini profesori, iar predarea ei se face ausumând ca elevii poseda deja notiunile de baza. Or, elevii provenind din medii 100% unguresti, nu au avut contact cu romanii inainte de scoala (precum alti copii unguri din Cluj, Maramures, etc.) si nu au nici macar un minim de vocabular în româna !

eu nu cred ca Romania trebuie sa procedeze cu ungurii asa cum procedeaza Ucraina cu românii sau Grecia cu aromânii !

Craciun fericit !

Dudas Iulia spunea...

Am considerat şi eu, la rându-mi, că Monseur Băsescu reprezintă cel mai mic rău dintre cei răi şi nu aş fi votat nici în ruptul capului cu PSD-iştii, nu doar pentru că sunt urmaşii direcţi ai PCR şi ai securiştilor ci şi pentru că domnul Geoană nu era un personaj suficient de puternic şi de sine stătător ci mai degrabă o marionetă, o păpuşă de cârpe care nu a ezitat sa facă vizite Rusiei pentru susţinere înainte de alegeri, nici să se lase orientat de alde Vântu şi Patriciu, nici să fie "nepotul"dlui.Iliescu, nici să afirme diverse stupizenii în direct şi mai ales, nu m-a convins prin oferta sa electorală, care semăna extraordinar de bine cu cele din anii precedenti, ale lui Iliescu sau ale altor politicieni din aceaşi tagmă.
Băsescu a dat chix cu oamenii pe care i-a propulsat în mari funcţii, cu fiica-sa care e parlamentar european şi habar n-are şi cum mult timp irosit pe lupta politică, timp ce putea fi valoroficat altfel.Românii i-au dat a doua şansă pentru că nu existau candidaţi mai convingători, nu că ar fi el "salvatorul patriei".Guvernul l-a făcut cu cine ştia că se poate alia fără probleme, fără să apeleze la partidele pe care le-a denigrat şi care l-au denigrat.Indiferent cine era preşedinte, liderii partidelor minorităţilor din România ar fi făcut parte din Guvern, căci altfel era bai dar funcţiile oferite nu sunt tocmai cele mai potrivite.Din păcate, până acum, nici liderii maghiari nu au demonstrat cum că le-ar păsa prea tare de minoritatea maghiară din România,şi aici mă refer la proiecte concrete pentru maghiari, mai degrabă au avut grijă să întărească naţionalismul maghiar şi să stârnească mai multe conflicte interetnice.Miniştrii independenţi sunt o alegere destul de inspirată, am aruncat o privire pe CV-urile acestora dar personaje ca Elena Udrea şi chiar Emil Boc premier, Kelemen Hunor la cultură nu prea au ce căuta pe acolo.Sper şi eu, la fel ca tine, că Băsescu va dovedi mai multă înţelepciune în cadrul acestei guvernări, deşi a cam început cu stângul.

Sergiu Brasoveanu spunea...

Sunt deacord cu punctul cumneavoastra de vedere , de aceasta data, domnule Mircea. Statul roman ar trebui sa stie prin sistemul de invatamant si prin ministerul culturii sa se impuna, dar nu prin forta!

Iulia, multumesc pentru sustinere! :)
Sarabatori fericite la toata lumea!

Vizitatori

free counters

Accesări

 
www.nFIRME.ro - Promoveaza GRATUIT firmele din Romania si Republica Moldova!