miercuri, 4 noiembrie 2009

Înebuneşte Lumea

Azi seara eram la "Bell Bucharest", o şcoală de limbi străine unde încerc şi eu să mă fac puţin mai poliglot. Se discuta acolo despre celebrităţi şi despre faptul dacă vrea cineva sa devină super erou şi ce ar face, dacă acest lucru s-ar întâmpla (discuţie de oameni retarzi, am conchis eu şi nu m-am implicat în discuţia lor). Unei doamne, i s-a propus să-l omoare pe Băsescu, dacă va deveni super erou şi toţi au început să râdă satisfăcuţi zicând (cu toţii) că acest lucru ar fi cel mai bun cadou care ar vrea sa îl priemască de la un "super" erou.
Am venit acasă şi pe toate site-urile, toţi vorbesc despre cum climenco (intenţionat scris cu literă mică, altfel nu merită) făcea declaraţii de dragoste Rusiei şi cerea limba rusă - limbă de stat, azi la Chişinău. La mai înjurat clemenco (nuştiu cum se scrie corect, cu "i" sau cu "e" şi nici nu mă interesează) şi pe Oleg Brega şi vroia nuştiu unde să îl trimită pe acesta din propria ţară. Iar nişte organizaţii pro-române (nu voi da denumiri) râd fericite de toate astea, din cauza unor reglări de conturi personale cu Brega.
Fiecare îşi iese din minţi cum îi place lui, am dat eu din mână lehămitit de toate. Românii din "regat" îşi ies din minţi de bine ce le este! Românii din Basarabia, îşi ies din minţi că altceva nu au ce face şi vor să fie şi ei în rând cu toţi românii!
Nu vreau să judec pe nimeni, dar vreau să zic că cineva are de câştigat din toate astea, iar noi le facem jocul în loc să ne amintim pilda lui Burebista şi să fim uniţi.
Merg să mă cufund mai departe în calcule inginereşti. Cel puţin marii înaintaşi români să se bucure, undeva, că-i studiem şi ne mândrim că au fost primii în lume într-un domeniu sau altul, dacă nu pot fi şi ei mândri de vreo întâietate a nepoţilor lor. Iar voi, certaţivă mai departe, oameni buni!!!

14 comentarii:

Dragoș Galbur spunea...

Cum sa nu rid cind dusmanii sa maninca intre ei )) e firesc ca-mi apare zimbetul pe buze... gay-ii ce cearta cu rusii in Basarabia romana, ce poate fi mai romantic ))

Sergiu Brasoveanu spunea...

..Dragos, vreai sa iti arat articolul tau, unde ii chemai pe toti la conciliere in numele cauyei comune?! Cum poti sa razi cand cel mai mare dusman iti ataca fratele de sange?! Cand pentru faptulc ca are aceleasi visiuni ca si tine, adica isi iubeste radacinile romanesti si cultura romaneasca, e alungat afara din tara!? Nu-ti dai seama ca maine ai putea fi tu in locul lui Brega?!

Dudaş Iulia spunea...

Ce există în Basarabia şi ce vedem azi în "regat" e diferit.Basarabia ştie măcar pentru ce luptă şi încotro dar Romania habar nu are ce doreşte de fapt.Ea vrea totul şi dacă se poate, îl vrea dintr-o dată iar dacă ar primi acel tot n-ar şti ce să facă nici atunci.În Romania e circ, in Romania e confuzie si oamenii isi ies din minti nu de "bine" ci pentru ca altceva nu ştiu a face.Dacă ne referim la clasa politică, putem afirma că lipseşte profesionalismul şi e la moda demagogia, ca pe vremea lui Caragiale.Lor le este bine şi îşi permit nu să-şi iasă din minţi ci să îi determine pe alţii mai slabi să o facă.Văd oameni din zonele rurale amărâţi şi vai de ei, uitaţi într-un colţ de lume, văd copii cerşind, văd hoţi cărora criza nu le-a afectat cifra de afaceri, văd tineri confuzi şi plictisiţi de atâta teatru ieftin, văd adulţi obosiţi de munca zilnică, prea obosiţi să mai gândească la cel pe care îl vor vota, prea obosiţi să analizeze, vor vota din instinct, le vor acorda o şansă tot acelora care au mai fost şi n-au demonstrat nimic căci doar ei au şanse şi desigur, tot unul dintre ei va reveni la putere şi schimbările în bine vor fi minimale în comparaţie răul sau mai degrabă stagnarea.
Azi, spre exemplu, un profesor de la universitate(nu dau nume)ne-a anunţat, pe noi studenţii masteranzi, cum că va organiza o dezbatere politică în cadrul universităţii unde vor fi invitaţi candidaţi la preşedenţia României.Ascultând numele invitaţilor, am fost neplăcut surprinsă de faptul că stimabilul profesor avea de gând să invite doar anumiţi candidaţi, în opinia dânsului, singurii pregătiţi pentru o carieră politică, singurii care merită.L-am întrebat pe profesor şi vă intreb şi pe voi, oare studenţii români n-au dreptul să aleagă în cunoştinţă de cauză, să aleagă din toţi cei care candidează?Oare este corect ca o instituţie de învăţământ superioară să favorizeze doar anumite partide, doar anumiţi candidaţi politici din moment ce o instituţie publică, din punct de vedere legal, nu are voie să fie părtinitoare politic?
Eu ca alegător, ca student ce urmăreşte presa dar nu crede tot ce aude şi vede, aş vrea să fac o alegere corectă, să îi văd pe toţi candidaţii ca să am termen de comparaţie şi mai apoi să fac o decizie corectă.I-am scris domnului profesor să se mai gândească dar mă îndoiesc ca o va face.
De asemenea, vorbind cu un coleg basarabean, l-am întrebat cu cine votează şi a zis Băsescu.De ce? Pentru că a fost singurul care şi-a îndreptat atenţia şi spre fraţii basarabeni.Din acest punct de vedere, da, am înţeles opţiunea colegului meu dar în ceea ce priveşte România, atât Băsescu cât şi guvernul nu prea m-au convins.N-a existat program anti-criză şi la nivel european am fost ţara cel mai slab pregătită pentru criză, politica agricolă a României a fost negociată mai mult decât prost la nivelul U.E. şi în plină criză, n-avem guvern.PNL,PD-L, PSD şi chiar UDMR fac show-uri ieftine în timp ce ţara plânge şi s-a scârbit de tot.

Dudas Iulia spunea...

În ceea ce priveşte fraţii basarabeni, românii cred că îi primesc cu braţele deschise, dacă n-ar fi interese politice mai sus-puse...(vezi mama Rusie).

Sergiu Brasoveanu spunea...

...realitatea dura vazuta prin ochii frumosi ai unei ardelence!!!
Merci frumos, Iulia!

Dragoș Galbur spunea...

"Cum poti sa razi cand cel mai mare dusman iti ataca fratele de sange?!"

Fratele de singe?! Sergiu da-ti seama ce spui, eu nu-s frate cu pederastii si lesbienele, sa ma ierti, cind ma va ataca pe mine, voi riposta pe masura, n-am sa pling in poala judecatorilor. Nu ma pune pe mine intr-o farfurie cu pederastii te rog frumos.

Sergiu Brasoveanu spunea...

...te pun intr-o oala cu toti care lupta, sau au luptat pentru cauza romanismului in Basarabia! Asta e unica si cea mai de pret caracteristica a unui basarabean!

Oleg spunea...

Sergiu, nu e suficient să te declari român.
Trebuie să o dovedeşti prin fapte, prin valori susţinute!

Ce valori promovează HP şi Oleg Brega?
Homosexualitatea, ateismul, occidentalismul toleranţa exagerată, discriminarea pozitivă a tuturor minorităţilor, etc.

Aceste "valori" descriu românismul?

NU categoric!

Deci HP n-are absolut nimic cu românismul şi sunt la fel de dăunători nouă ca şi clizmenco cu ideile sale!

Sergiu Brasoveanu spunea...

...Oleg, scuze, eram la scoala! Eu nu categorisesc romanii dupa religie sau orientare sexuala! Pentru mine toti sunt romani, cei care lupta pentru limba romana si pentru vechile hotare! Este normal ca fiecare sa aiba viziuni putin distinctre de ale mele in ceea ce priveste anumite domenii (asta tangent la faptul ca mie tot nu-ni plac gay-ii si ... Read Morelesbiencile). Dar atat cat scopul nostru comun este in realizarea unitatii teritoriale si etnice a romanilor, eu nu-l pot privi ca un dusman! Eu cred ca noi, cei cu aceste viziuni (unioniste) trebuie sa ne unim! Si sa nu atragem atentia la chestiute de importanta minora!!!

Dragoș Galbur spunea...

Sergiu atunci poate te pun pe tine cu ei intr-o barcă?

Dudas Iulia spunea...

Doar 9% dintre tinerii români ar accepta ca vecini persoane de etnie rromă şi doar 5% homosexuali.Totodată, doar 10% dintre tinerii români ar dori prieteni rromi şi 3% dintre aceştia ar accepta ca prieteni homosexualii(Barometrul de Opinie Publică-Tineret 2008, Ansit).
În acest context, putem afirma că tinerii români nu sunt prea toleranţi cu ceea ce percep diferit de ei şi acest lucru nu este deloc unul pozitiv deoarece duce la stereotipii, discriminare şi încălcarea drepturilor omului cât şi la violenţe şi conflicte care numai lucruri bune nu aduc.Astfel că, suficient de limitaţi sunt românii, dacă şi basarabenii au concepţii de acest gen(vezi comentariile domnului Dragoş), eu imi exprim regretul personal.

Mariana S. spunea...

Basarabenii n-au asemenea concepţii, cel puţin - nu toţi! Noi la "Party Nr. 1" pentru basarabeni şi prietenii lor la Iaşi, am învitat un coleg de la noi din grupa de la facultate care face parte din trupa Gipsy Eye, care promovează cultura romă prin dans, pentru că mai înainte el ne-a trimis nişte linkuri pe youtube unde el danseaza într-adevăr frumos. Ne-a făcut sărbătoarea mai sărbătoare. Noi, ca colegele lui tare ni mai era frică că n-o să-l accepte toţi basarabenii, dar să ştiţi că a fost susţinut şi felicitat pentru o prezentare atât de frumoasă. Poate vom avea vre-un proiect comun în viitorul apropiat. Adică suntem toţi într-o barcă, dar o astfel de barcă în care demnitatea şi, cum ziceţi voi, "cauza" ne uneşte. Vă daţi seama că la minim 8 romi (trupa lor) am schimbat atitudinea faţă de noi. Am povestit toate astea pentru că, consider eu, cazurile concrete sunt mai veridice...

Sergiu Brasoveanu spunea...

Mariana, este normal oamenii sunt diferiti! Sustin si eu pe toti cei care au o cultura inalta, fie el si rom.. daf sa stii ca deseori noi, fiind ospitalieri si sufletisti, ne lasam indusi in eroare de unii care poarta masca!

Dragos, tu hotarasti cum iti clasifici cunoscutii si dupa ce criterii! Eu doar imi expun parerea obiectiv! Hotararea iti apartine!

Dudas Iulia spunea...

De admirat iniţiativa despre care vorbeşte Mariana.:)

Vizitatori

free counters

Accesări

 
www.nFIRME.ro - Promoveaza GRATUIT firmele din Romania si Republica Moldova!