luni, 28 septembrie 2009

Hai, mai taie din "patlajică"


"O să vină uniunea, să ne fure naţiunea! Eu mereu am să iubesc, tricolorul românesc!"


Nuştiu de ce chiar in acest moment mi-am adus aminte de discuţia purtata cu un cetăţean al României nu cu mai mult de 10 ani mai mare ca mine. Este originar din Cluj Napoca şi cea mai mare parte din viata s-a şi-a petrecut-o în acel oraş. Am început a discuta cu el pe teme care nu aveau nici o afilitate cu valorile noastre naţionale, dar am observat în câteva randuri că este mai mult indiferent sau chiar mă priveşte cu mirare când fac aluzie la dragostea faţă de ţară, limbă si neam. L-am întrebat , la un moment dat, pe acel cetăţeam al României, ce crede despre panglica tricolor pe care o aveam legată la mâina stângă. Răspunsul a fost unul banal, dar totuşi m-a uimit şi m-a enervat. A zis că pentru el (cetăţeanul) nu este decât o bucata de materie şi trei culori ordinare, are nu prea au importanţă în ce ordine sunt rânduite! Am rămas cu gura căscată şi evident că l-am asaltat cu replici precum că nu e bine să nu-ţi iubeşti ţara, naţiunea etc. M-a ascultat privindu-mă şi foarte liniştit, cetăţeanul, a început să-mi explie că pentru ei, majoritatea cetăţenilor Romaniei, nu mai au nici o însemnătate valorile naţionale, ei nu mai văd simbolismul din ele! Nu le mai pasă de revoluţionarii de la 1848, care au luptat pentru aceste trei culori, de cei care au murit la Plevna, arborand acest rticolor pe Griviţa, de nimic! Ei se simt deja, mai mult decât români - CETĂŢENI EUROPENI !!!
L-a, privit cu milă şi eram cât pe ce gata sa-i zic: "Hai mai taie din patlajică!!!" "Dacă nor fi destul de fudui proştii, nici nu le-o sta bine" Zice o veche vorbă românească! Dar cetăţeanul României, nu are de unde să o ştie, că e mai mult european, decât român, deacum(după nici 3 ani de europenizare)!

8 comentarii:

vio spunea...

o! in sfarsit, o tzira de adevar. ajunge cu entuziasmu chior, care oricum in mare parte vine de la basarabeni. eu cand is in evropa prefer sa zic "je suis citoyen roumain" decat "je suis citoyen européen". la dracu cu uniunea asta...

midav spunea...

si nu e normal sa se creada cetateni europeni? ce valori morale au romanii ca sa tsina atit de mult la tsara lor?mereu au fost purtati de directia vintului...acum e aceeasi istorie, e alt vint doar... nimic iesit din comun

ps: mai corecteaza greselile gramaticale

Anonim spunea...

Sigur, trei ani de europenizare formala, ca romanii tot romani raman...traiesc de azi pe maine si nu-i intereseaza ce a fost pana "acum". Sergiu, stai linistit ca nu-i primul si nici unicul care gandeste asa. Hai la Cluj si o sa vezi care-i atitudinea majoritatii. Doar ca este o problema aici. Majoritatea din societate sunt studenti, veniti din toate colturile Romaniei, si fiecare incearca sa-si etaleze, "auzi ma rog", calitatile.. Asa deci, Romanie europenizata pentru cei care vad doar profit de "afacerea" asta.
Elenna Radu Cluj

Mariana spunea...

Eu am mai scris într-un comentariu că e bine să învăţăm a alege "unităţile" - oamenii care ne dau şansa să credem în schimbare, oamenii cărora le mai putem influenţa concepţiile..."Patlajica" ta, n-a fost să fie omul...ce să zic? - îmi pare rău! Probabil că aici e alegerea ta, dar n-ar fi trebuit să cheltui neuronii cu dânsul, îs limitaţi ei la noi (neuronii şi nu numai...). Dar nu e treaba mea sa-l judec, mai bine aş remarca faptul că într-adevăr de fiecare dată, cu câte un articol de-al tău nou, încep a crede în minuni. Tu eşti un om deosebit şi probabil că la asta au contribuit mult părinţii (iertată-mi fie repetarea), dar patriotismul tău mă stimulează să lupt pentru viitorul meu, sincer te admir şi cred că omenia din tine te va ajuta s-ajungi acolo unde ţi-ai propus şi să vezi ceea ce aştepţi!cum zici tu?..."Trăiască tricolorul"...până la urmă.
P.S. cu de-al de tine va trăi el mult!!!(am în vedere doar de bine, te respect la nesfârşit)

Sergiu Brasoveanu spunea...

da-da Vio! Oleacă de "raznoobrazie" ! Dar eu întotdeauna tind să fiu obietiv! Chiar dacă articolele mele, poate, miros puţin a idealizare! Eu scriu ceea ce gândesc mereu.

Midav, nu cred că mai are rost sa încep aţi da lecţii de istorie acum. Ştii tu prea bine de ce românii ar trebui să fie mândri că sunt români! Penrtu greşeli, sorry! Am sris repede şi nu am recitit înainte de a publica.

Elena, stai liniştită că echilibrul meu moral nu prea este influenţat de asemenea stereotipuri de fiţoşi! Eu sunt foarte bine cu picioarele pe pământ şi "ei" nu prea mă dezechilibrează.

mariana, mc pt cuvinetele frumoase aduse din plin!!! Eu, pe acest blog, nu încerc să demonstrez ceva cuiva... dar vreau sa contribui ca oamenii sa ia atitudine faţă de ceea ce se întâmplă! Mă irită la ulme când merg pe stradă şi văd feţe neexpresive!

Mariana...ai înţeles?!...cu "M"!!! spunea...

clar că Mariana trebuia să fie mariana, şi nici nu am avut în vedere că cred eu în faptul că ai vrea să demonstrezi ceva. Apreciez cum gândeşti, eşti un exemplu pentru boboc!numai nu mă mai scrie "mariana", că am să-ţi zic "Siroja"!!!

Unknown spunea...

Sunt cetățean român, din Patra Neamț, deci moldovean, de 10 ani plecat în Italia.

Mă simt român și nicidecum european și nu mă simt vizat în niciun fel de vorbele clujeanului.

o zi bună

Sergiu Brasoveanu spunea...

Bravo Stefane! Niciodata nu trebuie de uitat ca suntem mai intai de toate romani! ....abea mai apoi.....europeni, cei care populeaza Terra...etc.

Vizitatori

free counters

Accesări

 
www.nFIRME.ro - Promoveaza GRATUIT firmele din Romania si Republica Moldova!