luni, 17 august 2009

Ocolind pe departe


Neavand ce face pe acasa intr-o zi, intamplator, am dat peste un numar al ziarului “Nezavisimaia Moldova”, nu mai stiu ce numar si nu mai stiu de pe ce data, dar la sigur ca e de dupa 5 aprilie, sau daca nu chiar din luna iulie. Nustiu de unde putea sa se fi luat acea gazeta in casa la mine dar fact e ca era si eu am aruncat cateva priviri prin ea. E de la sine inteles faptul ce fel de nuante aveau articolele din ziar. Articole care ma amuzau cand citeam doar titlurile, nemaivorbind de continutul materialelor care denotau un liberalo-fobism acut, caracterizat prin aparitia de halucinatii la autori. Totusi un material mi-a atras atentia si am sarit cu privirea peste randuri. Era un articol despre noile gherete alb-oranj, cu inscriptia “Megapress” pe ele, care au impanzit orasul in ultima vreme. Am cautat apoi pe i-net despre aceasta retea de gherete si am gasit scriindu-se ceva mai mult doar pe www.omg.md , adica site-ul agentiei de stiri “Omega” care stim cu totii prea bine ca este sluga marsavului regim comunist. In aceste doua articolele se vorbea despre nerusinarea presedintelui Partidului Liberal , domnul Mihai Ghimpu caruia ii apartin, sau cel putin din initiative carui au fost aduse si instalate aceste gherete si el gestioneaza cu ele. Si nepotului sau , primarul general al mun. Chisinau, domnul Dorin Chirtoaca, care i-a permis aceasta faradelege unchiului.
Am citit cateva randuri si ramaneam nedumerit, care e marea problema ca au deschis o afacere domnii sus amintiti si au mai subminat monopolul gheretelor cu inscriptia “Moldpress” ?! Explicatia se gasea mai jos, in aceleas articol. Se vorbea despre faptul ca in aceste gherete se v-a vinde doar presa romaneasca din Republica Moldova si din Romania! Faceau domnii “jurnalisti” de la “Nezavisimaia Moldova” si de la omg.md spume la gura criticand nerusinarea “unora” de a promova presa romaneasca in detrimentul celei rusesti! Nu puteau sa inteleaga “jurnalistii” comunisti nesimtirea cu care, intr-o tara locuita de, 79,5% din populatia sa, de romani, promovarea presei in limba “fascista – romana”!
Am citit aceste articole si am ras cu pofta. Nu mi-ar fi atras atat de multa atentie si nu m-ar fi impins la scrierea despre acest lucru in blog, daca nu observam de dupa geamurile “rutierelor” ca pe peretii albi ai acestor gherete care inca nic nu sunt bine instalate, au aparut, aproape in toate sectoarele Chisinaului desne si inscriptii indecente. Inscriptile sunt in limba rusa. Dupa stil si spray-ul folosit pentru aceste inscriptii si desene , gasesc multe efilitati cu anunturile aparute pe toate gardurile din Chisinau: “tatuirovki 069******” (scuze, nu am retinut numarul). O asemenea inscriptie este pe un gard de langa ambasada Frantei la Chisinau adica chiar langa sediul Partidului Liberal. Pe langa “reclama neautorizata” pe acel gard, de aceeasi persoana mai era scris: “byti rumynom – byti vragom!”.
Acum, facand paralela cu ultimele manifestari antiromanesti (antimoldovenesti) ale tinerilor rusi din orasul Balti, ma intreb daca acest virus a ajuns sa prinda radacini si in capital?! Si se pare ca acest lucru e tot mai evident. In acest caz apare intrebarea de ce tac cainii de la stana noastra?! Raspunsul: noi caini nu avem, noi toti suntem oi (de la marea noastra stramoasa - Miorita)! Nu cred ca cel mai important lucur este ca acele gherete sunt ale domnului Gimpu sau ca sunt destinate presei romanesti! Atata timp cat nu vom inceta sa fim oi, aceste gherete nu-si au rostul!

0 comentarii:

Vizitatori

free counters

Accesări

 
www.nFIRME.ro - Promoveaza GRATUIT firmele din Romania si Republica Moldova!