miercuri, 5 august 2009

Fratii nostri de peste Prut

M-am inscris si eu , ca fiecare basarabean cu constiinta treaza de unde provine, sa fiu primit la arhivele Directiei Generale a Starii Civile pentru a ridica actele doveditoare precum ca buneii mei au fost cetateni romani. Am sunat acolo si o doamna cu glas jos, m-a intreaba pentru ce ora vreau sa ma inscriu - "mai pe la 8, sau mai pe la 10-11?". Eu, nustiu de ce, am raspuns "mai pe la 8!". Ea foarte uimita mi-a zis ca pentru prima oara aude un tanar care prefera sa se scoale de dimineata! Abea dupa ce mi-a zis asta m-am gandit si eu ca intradevar, v-a trebui sa ma scolo de dimineata si imi era ciuda, dar imi era rusine sa recunosc si am lasat asa cum am zis initial.
Eu iubesc mult somnul, contrar concluziilor trase de doamna de la Oficiul Starii Civile dar si contrar faptului ca noaptea trecuta m-am culcat pe la 00:30 si m-am trezit la 04:00 fix fara sa mai pot adormi. Ca sa nu pierd timpul degeaba, am hotarat sa mai citesc siteurile romanesti (romanesti din partea dreapta a Prutului) de stiri. Cel mai mult in aceste site-uri, pe mine ma intereseaza comentariile lasate de cititori, decat stirile in sine. Pentru ca anume de acolo imi fac o impresie, cat de cat obiectiva despre ceea ce cred fratii despre noi.
Eu am plecat la studii in Romania exact cu 3 ani in urma si ramasesem neplacut surprins de faptul ca realitatea despre atitudiea oamenilor coincide anume cu ceea ce citeam eu in comentariile de pe internet si nu cu ceea ce ne vorbeau noua la scoala profesorii. Atunci sesizam o stare de dispret total fata de noi, basarabenii, din partea majoritatii covarsitoare a romanilor (mai departe, prin termenul "roman", ma refer la cei din dreapta Prutului). Fapt ce m-a condus la polemici aprinse cu multi colegi, profesori, oameni care nu-i cunosteam etc. Eram numiti "comunisti" si trimisi la mama rusie! Acest fapt, ma injosea enorm, pe mine, un absolvent al liceului roman-german, unde permanent ni se zicea ca "noi trebuie sa avem un patriotism romanesc in spiritul nationalismului german", daca vrem sa avem un loc decent in istorie.
M-am obisnuit cu aceasta atitudine cam peste un an si nu mai reactionam atat de dureros la replicile taioase ale fratilor.
Dar a venit anul 2009 si evenimentele care l-au insotit, mai ales controversatul 7 aprilie! Dar chiar incepand cu seara zilei de 6 aprilie toate forumurile erau pline de topicuti legate de aceste evenimente si eu, nu-mi vene sa cred ochilor. Radeam cu lacrimi cand citeam miile de postturi facute de romanii de partea cealalta a Prutului. Nu-mi venea sa cred ca ceea ce le vorbeam eu de 3 ani, referitor la faptul ca basarabenii sunt victime ale unui regim care i-a prostit, dar noi mai stim inca cine suntem , de unde venim si unde vrem sa mergem, citeam pe forumuri. Eram fericit cand vedeam ca o tara intreaga, pe care atat de mult o iubesc, dar care atat de mult ma huiduia, ca basarabean ce sunt, a ajuns sa-mi raspunda cu dragoste!
A trecut euforia "Romania '89 - Basarabia 2009", s-au mai calmat si spiritele in "sursele" pentru studiile mele de opinii si au venit cu incetul alegerile din 29 iulie. Nu prea am avut timp pana acuma sa fac aceasta trecere in revista a forumuriloe romanesti, dar azi noapte, pentru ca prin exceptia care intareste regula, nu-mi era somn, am trecut din nou in revista cateva site-uri si forumuri mai fierbinti. Acuma, la ora 7 dimineata, sunt cu ochii obositi , dar multumit de concluziile pe care le-am tras in urma "studiului". Am constatat o pozitie bine echilibrata si ferma de sustinere din partea celor ca noi, de dincolo de Prut. Sunt putin mai rezervati oamenii, decat erau dupa 7 aprilie, dar mai tari pe pozitii si argumente! Se observa ca nu se scriu commenturi iesite din sangele care a inceput sa fiarba la imaginea emotionanta a tricolorului romanesc pe prezidentiala sau la auzul celor 30.000 de voci care strigau "Romania"! Dar sunt commenturi pro' Basarabia si basarabeni iesite din minti reci si bine chibzuite! Acest lucru inseamna ca am crescut cu totii si ne-am regasit intr-o oarecare masura! Urmeaza sa nu ne dezamagim reciproc! Ar fi o ruptura ireparabila, in mare parte, daca oitele din aceeasi turma ar incepe din nou sa se priveasca cu neincredere.
Eu, considerandu-ma un iubitor de a sa tara, natiune si limba, va chem si va rog sa fim precaturi cu totii! Sa fim bine chibzuiti! Ca cei trei ciobanei (cel moldovean, cel muntean si cu cel ungurean) sa ajunga a se identifica in unul singur: cel roman!

11 comentarii:

Angela Grămadă spunea...

1. =)) - mai intai era sa mor de ras
2. :(( - iar dupa aceea mi-am dat seama ca este mult prea adevarat (ma refer la video)

Super post!

Sergiu Brasoveanu spunea...

...atat de reprezentativ pentru relatia Romani-Basarabeni de pana la 7 aprilie!!! (video)
Mc pt "super" ! :)

George spunea...

România vă iubeşte.

Haideţi să facem auzită vocea oamenilor ce sunt pro-Basarabia în România şi a celor ce sunt pro-România în Basarabia. Pentru că sper că eşti conştient că nu ducem lipsă de idioţi notorii pe nici unul din malurile Prutului.

Sergiu Brasoveanu spunea...

..iodioti notorii, prosti periculosi (prostii care se cred foarte destepti), cretini ..etc.etc.etc. sunt multi! Important e sa stim cum sa fim mai presus de ei la noi acasa, in Romania - de la Nistru pana la Tisa!

Angela Grămadă spunea...

Deci: renuntam la Transnistria? citez: "... in Romania - de la Nistru pana la Tisa!"

Cine isi asuma acest lucru?

Sergiu Brasoveanu spunea...

Transnistria niciodata nu a fost un pamant romanesc de jure! Multi rusi de aici zic ca daca ne unim cu Romania ei pleaca in Transnistria! Asa ca, nu au decat sa plece, in locul lor sa vina cei 300.000 romani din Transnistria, sa elibereze, marsavii, Tighina si punem un hotar de fer pe veacuri pe Nistru! Altfel nu ne mai debarasam noi niciodata de ciume ruseasca! Uitativa ce fac parvenitii la Balti! As da Transnistria daca s-ar cara toti in colo!!!

Angela Grămadă spunea...

Ok, am inteles mesajul.

E ca si la sentinta cu moartea: o semnezi, dar esti pregatit sa apesi si pe tragaci?

Si crezi ca cei 300000 de romani vor pleca de la casele lor? Oare nu ar fi facut-o pana acum?

PS: Tu ai gandit ca un Cetatean al propriului stat, eu sunt un pic obligata sa fac analiza din punct de vedere geopolitic ...;)

julie spunea...

Sunt de acord cu Angy - foarte putini vor fi cei care vor trece Nistru pentru a se stabili in Basarabia
Renuntarea la Transnistria inseamna si renuntarea la toti romanii din partea stanga a Nistrului... si chiar crezi ca print-un "hotar de fier pe veacuri" vom puteam sa oprim influenta rusa asupra acestui teritoriu?...

Sergiu Brasoveanu spunea...

V-a trebui sa o facem pana cand aici in dreapta Nistrului vom ajunge la o stare de normalitate in ceea ce priveste constiinta nationala si manifestarea unui patriotisn real a cetatenilor nostri. Acest lucru v-a fi mult mai greu de realizat sub influenta si presiunea permanenta a rusilor! Iar dupa asta...scoatem hotarul "de fier" si mergem sa "exportam" romanismul si in stanga Nistrului!!! Dar, doar dupa ce vom fi tari pe pozitii in Basarabia!

P.S. ...toata beliberdaua asta nu-si are senns, penntru ca discutam la modul abstract!

oxana spunea...

am citit cu interes, nu pot să nu fiu de acord cu tine, dar lucrurile, treptat-treptat se schimbă...nu trebuie să ne resemnăm în faţa istoriei, dar nici să grăbim lucrurile...buturuga mică răstoarnă carul mare.

Sergiu Brasoveanu spunea...

...doar cu multa rabdare vom putea schimba lucrurile spre bine, definitiv!

Vizitatori

free counters

Accesări

 
www.nFIRME.ro - Promoveaza GRATUIT firmele din Romania si Republica Moldova!