duminică, 18 aprilie 2010

România noastră, cea de toate zilele


Scriu direct din Gara de Nord. Aştept trenul accelerat Bucureşti - Galaţi care mă va duce la Ploieşti. Pe peron e multă lume şi toată e agitată. Mă sufocă. La un moment dat devin indiferent faţă de această stare de lucruri pentru că altceva îmi atrage, totalmente, atenţia. Alături de mine îşi lasă bagajele o familie. La prima vedere o simplă familie de la ţară, care aşteaptă trenul să meargă acasă, în unul din sătucurile pitoreşti ce se întin înşiruite de-a lungul căii ferate după Buzău până la Galaţi.
O familie simplă, mama, o femeie de 40 de ani, în braţe cu un copil de 1-2 ani, tata, poate să fie de 45 de ani, fiica de 12-14 ani şi feciorul mai mic de vro 5 ani. Eu mă bucur când văd asemenea familii, dintr-un simplu considerent uman, sau din considerent social, crezând naiv că aceasta este viitorul sănătos al ţării - familiile bine închegate, bazate pe educaţia firească de cumsecădenie şi gospodărire, care se promovează la noi în sate.
Am fost însă înşelat. La un moment dat, tata scoate un pachet de ţigări "Kent", aprinde una şi lasă pachetul în mâina fiicei. Fiica îşi serveşte cu o ţigară mama, care îl ţine în braţe pe mezin şi la rândul ei, fiica, îşi aprinde şi singură una..................................................................................


Fumează toţi trei ca vechi prieteni, râzând de ceva şi tot "strunindu-l" pe băiatul de 5 ani să nu fugă prea departe.
Mirându-mă de asemenea lucruri, redescopăr roata, ştiu. Dar tăcerea m-ar face să îmi ies din minţi cu gândurile şi revolta a căror tensiune sporesc. Caut un vinovat ca să-mi descarc furia şi nu găsesc. În ultimul timp am avut o serie de discuţii despre sistemul e învăţământ românesc care a devenit infect şi ineficient după instalarea comuniştilor la putere în România şi care este infect şi până azi. Poate ăsta o fi devină, căci lipsa educaţiei e firească. Poate "setea de vest" , cum s-a exprimat un prieten, care ia îmbătat pe fraţii noştri în moment ce au avut libertatea de a savura toate păcatele vestului, poate... orice altceva sau , eventual, cineva, dar orice/oricine nu ar fi vinovat, în primul rând suntem vinoveţi noi cu toţii şi cauza majoră (cu riscul de a mă repeta) este incultura.

2 comentarii:

Mariana S. spunea...

Lupt, îninte mai aprig, acum m-am mai astâmpărat, împotriva fumatului şi a tot ce ţine de câmpul lui semantic. Şi totuşi, Sergiu, ar fi bine să fie unicul lor viciu. Pentru că am mai văzut şi familii destul de bine educate şi puse pe picioare în care erau astfel de situaţii. Aşa că fumaţi, oameni buni (dacă vedeţi rostul în aceastA), dar ajutaţi să se dezvolte Ţara!

ion spunea...

Totul incepe de la educatie.
Daca educatia e buna, totul va merge spre bine, daca nu....nu.

Vizitatori

free counters

Accesări

 
www.nFIRME.ro - Promoveaza GRATUIT firmele din Romania si Republica Moldova!